Op deze pagina vindt u de vergaderstukken van de Algemene Ledenvergadering van de DPV op 9 april 2022. Rechts naast deze tekst kunt u de stukken downloaden.
Klik hier voor het complete programma van de ledendag.

AGENDA VOOR DE ALGEMENE LEDENVERGADERING

1. Opening en vaststelling agenda

2. Mededelingen

3. Notulen van de algemene ledenvergadering van 8 mei 2021

4. Wisselingen in bestuur

Het bestuur heeft het afgelopen jaar Berna van Wijk en Teddy Broersma gevraagd of zij bereid zijn toe te treden tot het bestuur. Berna en Teddy hebben daar positief op gereageerd. Zij namen al deel aan de vergaderingen van het bestuur in hun hoedanigheden van hoofdredacteur van De Spieker respectievelijk webmaster van de DPV. Hoewel Teddy op grotere afstand van Drenthe woont en werkt, heeft dit geen afbreuk gedaan aan haar deelname aan vergaderingen, afwisselend fysiek en virtueel. Ik stel u voor Berna van Wijk en Teddy Broersma te benoemen als lid van het bestuur.

5. Jaarverslag van de secretaris 2021 (zie de Spieker van maart 2022).

6. Jaarrekening 2021 en begroting 2022 van de penningmeester.

7. Verslag van de kascommissie, vaststelling van het financiële jaarverslag 2021 en décharge van het bestuur.

8. Benoeming nieuwe kascommissie.

9. Jaarverslag en jaarrekening van het Wetenschappelijk Fonds over 2021.

10. Beleidsplan 2022-2026

Het bestuur heeft het bestaande Beleidsplan voor de komende vijf jaar geactualiseerd en voorlopig vastgesteld om te kunnen voldoen aan de eisen van de fiscus ten aanzien van de ANBI-status. Het bestuur legt het Beleidsplan voor de periode 2022-2026 nu ter goedkeuring aan de ledenvergadering voor. De aanpassingen hebben betrekking op overleg en afstemming met zusterorganisaties op het gebied van prehistorie en archeologie, toenemende digitalisering, verkleinen afstand tussen professionele archeologie en amateurs door initiatieven om leden van onze vereniging in te schakelen bij projecten in de provincie.

11. Digitaal opnemen en uitzenden van lezingen

Tijdens de coronaperikelen was het digitaal opnemen en via het wereldwijde web uitzenden van onze lezingen een uitkomst. Het verenigingsleven vond zo toch doorgang. Bovendien biedt het gemak: geen noodzaak tot reizen, kijken of nogmaals bekijken op een individueel passend moment. Het bestuur ziet ook een mogelijke keerzijde: bedreigt dit gemak niet de binding tussen de leden? Het bestuur staat nu voor het dilemma hoe hiermee om te gaan en wil graag weten hoe u hierover denkt.

11. Sluiting (11:45)

Welkom, inloggen voor DPV-leden